Wow

Wow vad mycke grajer vi gjort under dessa veckor! Vi har bakat bullar och muffins. Varit iväg på äventyr med bilen en hel dag. Vi har lekt massor och för en gångs skull knappt haft några tjaffs med barnen. Det har varit så underbart skönt att ha mina fina här Känns väldigt tråkigt att dom redan ska åka på fredag. Det känns som om dom nyss kom hit.

Idag har vi haft en riktigt super dag med besök av min kompis som bor i Hedemora. Hon och hennes två bran kom vid lunch och jag bjöd över M med sina två barn oxå och efter ett tag så kom Dotterns kompis T över. Sju barn och tre vuxna, H höll sej undan som vanligt. Vi gick ut och lekte en stund efter lunchen och sen var det dags för fika. Hemmbakta bullar och inte lika hemmbakta kakor, men dom var i alla fall hemmköpta.. Efter det så var alla barnen inne och lekte tills M gick hem till sitt och J åkte hem till sitt. Och då va det middagsdax och Dotterns kompis fick äta hoss oss. Jag stekte pannkakor till ett helt kompani och det blev kvar till lunch i morgon.. Nu är jag helt slut och jag har kommit på att jag i alla fall INTE ska bli dagmamma eller dagisfröken.. Jag fattar inte hur dom orkar..

Igår hade vi jätte härligt väder så jag och M tog alla våra barn + hundar på en prommenad i nästan två timmar. Sen satt vi ute i solen och fikade muffins och barnen fick varm choklad och jag och M drack cappuccino. Mums!!!

I morgon är det Måndag och bara fyra dagar kvar tills barnen ska tillbaka till sin pappa i stockholm. Jag har inte planerat nått för i morgon förutom att vi ska käka pannkakor till lunch.. Om det är fint väder kanske man skulle gå ner till den ena sjön och käka där.. Kanske göra en eld, äld.. Hjärnsläpp!! hur stavas det??
Aja, göra en sån och kanske hitta nån gammal falukorv i frysen som man kan grilla om man vill.. Om det är dåligt väder så får vi väl vara inne och baka och rita..

Nu går ögonen i kors och min bok väntar på att bli läst.. Fast jag har ju läst den förut men den va så himla bra så jag va tvungen att läsa den igen.. Lång väg hem av Lori Lansens, super kul fyra av fem toasters..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0