Meka!

nu har min fina, fina sambo gått ut för att fixa bilen.. när jag tittade ut så står allla karlar på hela gatan utanför för att hjälpa honom att få in bilen till en grannes garage.. dom va sex stycken och som vanligt så hittade jag inte kameran i tid.. skulle ha tagit kort på dom.. haha..

nu hade jag tänkt att jag skulle klä på mej och kanske gå ut och hjälpa till jag med.. även om jag bara hjälper till med att koka kaffe så är det ju alltid nått..

jag va lite fundersam över hur han skulle orka lyfta ur motorn själv men nu behöver jag inte fundera på det mer för en annan granne har ju tydligen en motorlyft.. haha jag ÄLSKAR landet!! hade vi bott kvar i stockholm så hade vi inte fått såhär mycke hjälp.. nä, där får man klara sej själv och man ska vara glad om man vet vad grannen mittimot heter i förnamn..

jag kanske låter bondig men jag älskar den gemenskap man har med grannarna när man bor i en liten by mitt i skogen.. UNDERBART!!

nu måste jag nog hjälpa grabbarna där ute.. dom kliar sej i huvudet och ser lite förvirrade ut.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0